1. Hogyan tudom felvenni a kapcsolatot veled?
A leggyorsabban telefonon vagy messenger üzenetben. Ha nem tudom azonnal felvenni, rövid időn belül visszahívlak.
Kérlek a siskabogi@zohomail.eu e-mailcímemre küldj üzenetet ha képeket, nagyobb fájlokat is szeretnél megosztani velem az ajánlatkérés, megbeszélés alatt.
A gyors, rövidebb üzenetváltásokra, ötletelésekre a facebook, messenger vagy instagram oldalam a legjobb választás.
2. Mit írjak ha szeretnék ajánlatot kérni?
Figyelem! Ezek mankók! Minél több pontot beleírsz, annál gyorsabb és pontosabb tudok lenni!
- Az üzenet tárgyaként írd kérlek, hogy AJÁNLATKÉRÉS
- Mit szeretnél megrendeli? (pl.: logó, poszter, pólóterv, meghívó....)
- Mi a motiváció mögötte? Mit közvetítsen? Mi a célod vele? Pl.: ajándék lesz valamilyen alkalomra/ a céged elindításához kell / könyvet írtál és kellene hozzá az illusztráció, stb.
- Milyen határidőkben gondolkozol? Milyen kötött időpontjaid vannak, amik befolyásolják a munkamenetet? ( Két hónap múlva esküvő, egy hét múlva szülinap, jövőre indul a céged, nem leszel elérhető bizonyos időszakokban, stb.)
- Minden egyéb elképzelésed, ötleted.
2. Mikor kapok választ?
Az ajánlatkérés, és azok az üzenetek, amiket ezzel kapcsolatban váltunk időigényesek lehetnek. A felkeresésekre általában még aznap válaszolok, de ez család anyaként átnyúlhat másnapra. Ha valami miatt nem tudom felvenni a telefont, mihamarabb visszahívlak, az e-mail üzenetekre pedig legkésőbb 48 órán belül válaszolok .
3. Mi történik egy ajánlatkérésnél?
Telefonon egy rövid pontosítás történik, illetve elérhetőséget (e-mail/facebook/egyéb.) cserélünk. Lehetőség szerint személyes találkozót beszélünk meg, melynek keretein belül történik a pontos részletek, igények átbeszélése. Amennyiben személyes találkozóra nincs lehetőség Messenger hívás/ Facebook videó chat / Zoom felületen, egy előre egyeztetett időpontban beszélünk. Ez után e-mailben átküldök egy összefoglalót, és az árajánlatot.
E-mail esetén a válasz üzenetemben felteszek néhány kérdést, hogy tisztázzunk pár fontos dolgot, majd lehetőség szerint személyes találkozót beszélünk meg, melynek keretein belül történik a pontos részletek, igények átbeszélése. Amennyiben személyes találkozóra nincs lehetőség Messenger hívás/ Facebook videó chat / Zoom felületen, egy előre egyeztetett időpontban beszélünk. Ez után e-mailben átküldök egy összefoglalót, és az árajánlatot.
Instagramon és Facebookon/Messengeren kb ugyan arra az üzenetváltásra kerül sor mint e-mailben, csak gyorsabban és több oda-vissza üzenettel.
Röviden:
1. Személyes találkozó megbeszélése VAGY időpont egyeztetés híváshoz
2. Konzultáció: Kb 30-60 perces megbeszélés
3. Megbeszéltek összefoglalása és árajánlat tétel a megbeszélés végén vagy utána e-mailben.
6. Kell előleget fizetnem?
Igen, az előleg minden esetben a leegyeztetett összeg 30%-a. Ez fontos Neked, mert így a munka pontosságát, a megfelelő felszereléseket, alapanyagokat és a minőségi munkát biztosítani tudom, és nekem mert így meggyőződhetek a megrendelő elköteleződéséről és a megrendelés komolyságáról. Egy rövidebb projekt esetén több részlet megfizetése nem szükséges, egy hosszabb együttműködés esetén ez az előzetes egyeztetések alapján változhat. Lehetőség van az előleg helyett az egész összeg egyszeri kifizetésére is. Ez pl.: külföldi elhelyezkedés esetén előnyös.
7. Lesznek utólagos, rejtett költségek?
Rejtett költségek NEM lesznek. Az esetek nagy részében az ajánlatkérés során megbeszélt összeg fedez minden költséget. Annak érdekében, hogy váratlan, plussz kiadás ne legyen, mind két félnek pontos elvárásokban, határidőkben kell megegyeznie. Amennyiben a megrendelő a már elkezdett munkafolyamat közben a megegyezéstől elszeretne térni, fenn tartom annak a jogát, hogy ennek megfelelően alakítsam az árakat is. Ezekről minden alkalommal tájékoztatást küldök, és a munka csak akkor halad tovább, ha ebben mind két fél ugyancsak egyetértésben van. Amennyiben egy hosszabb, nagyon projektről van szó az árazás órabérben zajlik.
8. Hogyan tudok fizetni?
A fizetés utalással vagy készpénzzel lehetséges. A szükséges adatokat az üzenetváltások alkalmával biztosítom.
9. Hogy néz ki a munkafolyamat?
Ez a projekttől függ. Erről részletes tájékoztatást az ajánlatkérés során mindig adok. Ugyan akkor vannak kategóriák, amiben valószínűbbek a változások, mivel a projekt két fél közreműködésével halad (megrendelő-grafikus). Ilyen kategória a Logó, Arculati elemek, Illusztrációk, Tipográfia/Kalligráfia, Járműfestés, Tetoválás.
A pontosítás, megegyezés után, az előleg beérkezésével kezdődnek a munkálatok.